Молитва преподобной анне кашинской. Икона святой благоверной великой княгини анны кашинской. Где находится икона

25 июня Православная Церковь чтит память святой благоверной княгини-инокини Анны Кашинской

Она просияла христианским подвигом в далеком и грозном четырнадцатом веке. Тогда были иные времена и другие жизненные обстоятельства. Тем не менее, и в наши дни православные христиане молитвенно обращаются к святой княгине-инокине в самых различных нуждах, а ее жизненный путь, полный скорбей и страшных потерь, заставляет забыть о собственных житейских невзгодах. Почему русский народ так любит и чтит эту святую? Чтобы ответить на этот вопрос, мы отправились в Свято-Алексиевский женский монастырь Саратова, где в храме во имя святителя Алексия, митрополита Московского, есть придел святой благоверной княгини-инокини Анны Кашинской. О почитании святой мы попросили рассказать насельницу этого монастыря монахиню Ангелину (Татаринцеву).

— Когда к нам в монастырь приезжают паломники, мы им рассказываем о святых покровителях нашей обители,— начинает монахиня Ангелина.— Житие княгини-инокини Анны Кашинской, во имя которой освящен малый придел Свято-Алексиевского храма, всегда производит на людей особое впечатление. Ее жизненный путь — это пример христианского терпения, пример мужества в невероятных жизненных испытаниях. «Радуйся, блаженная мати, в женстем естестве мужескую крепость имевшая…» — так прославляется святая в акафисте.

…Будущая святая родилась во второй половине тринадцатого века в городе Кашине в княже-ской семье. С ранних лет она проявляла особую любовь к нищим и обездоленным, часто сама ходила по улицам, отыскивала нуждающихся и всячески им помогала.

В 1294 году Анна выходит замуж за Тверского князя Михаила, которому через несколько лет по наследству достается право великого князя Владимирской Руси. Однако с притязаниями на великое княжение выступает Московский князь Юрий, и начинается затяжная кровопролитная борьба за великокняжеский престол между Москвой и Тверью, которая продлится полторы сотни лет. Все эти годы Русь будет стонать от бесконечных татарских набегов и междоусобной бойни.

Собрав большое войско, Московский князь Юрий вторгся в Тверскую землю и в течение нескольких месяцев грабил, жег и убивал. Князь Михаил выступил с ратью и в сорока верстах от Твери наголову разбил врага. Юрий, бросив войско, бежал с поля боя. Михаил захватил в плен бояр, а также супругу Юрия Кончаку, сестру ордынского хана Узбека, которая, к несчастью, скоропостижно умирает в Твери. Юрий спешит в Орду с клеветой о том, будто Кончаку отравили.

Тверскому княжеству грозило страшное разорение: заявится на Тверскую землю смертоносная татарская конница — и будет Орда терзать Русь когтями, рвать клыками, жечь огнем. На своих низкорослых, невероятно выносливых лошадях, способных кормиться в степи даже зимой, вырывая копытами из-под снега мерзлую траву, пронесется по Руси татарское войско, вырезая, по завету Чингисхана, даже детей, доросших до оси тележного колеса. Пронесется — и отхлынет назад, оставив после себя трупы и пепелища… Князь Михаил мог бы собрать войско и, встретив врага под Тверью, во главе отборного, закованного в латы полка ринуться в самую гущу татарской рати и умереть с мечом в руке — как князь и воин. Но Михаил решает поехать в Орду на муки и позорную смерть, чтобы своей головой отвести погром от Тверского княжества. Княгиня Анна не стала отговаривать мужа. Летописи сохранили слова, сказанные княгиней при расставании:

«Не бойся мучения, пребудь верен Господу до смерти... Молю тебя, господин мой, когда предстанешь перед нечестивым царем, как добрый воин Христов, и когда предадут тебя злокозненным мукам, не бойся грядущих на тебя зол, да не устрашит тебя ни огонь, ни колеса, ни меч, ни сечиво, но будь терпелив…»

Князю Михаилу в Орде надели на шею деревянную колодку и после долгих истязаний зарезали. Такой ценой Тверь была спасена от разорения. Лишь после заключения унизительного договора с князем Юрием Московским княгиня Анна получила мертвое тело своего супруга, которое оказалось нетленным. Князь-мученик был канонизирован в 1549 году…

— К святой Анне Кашинской люди обращаются в самых различных житейских нуждах, — рассказывает монахиня Ангелина.— Приходят помолиться супружеские пары, которые не имеют детей или согласия в семье. Считается, что святая Анна Кашинская, претерпевшая при жизни череду страшных семейных потерь, имеет особое дерзновение перед Богом в молитвах о разрешении семейных неурядиц.

…Один за другим гибнут дети княгини Анны. В 1325 году ее старший сын, Дмитрий, встретив в Орде князя Юрия Московского — виновника смерти отца,— убил его, за что был казнен ханом. В 1339 году в Орде погибают ее второй сын Александр и внук Феодор: им отрубили головы, а тела разъяли по суставам. Казалось, страшным потерям не будет конца. Вскоре после мучениче-ской кончины сына и внука Анна приняла монашество в Тверском Софийском монастыре, а затем, по просьбе младшего сына Василия, перебралась на родину в Кашин, в специально выстроенный для нее монастырь. Здесь она и преставилась в 1368 году в схиме; тело ее было погребено в монастырском храме в честь Успения Пресвятой Богородицы.

— Со временем имя княгини-инокини начало забываться,— продолжает монахиня Ангелина.— Однако в 1611 году, когда Кашин осадили поляки и литовцы, святая Анна явилась в схимническом облачении тяжело больному пономарю Успенского собора Герасиму и повелела, чтобы гроб ее почитали, чтобы на ее могиле служили литии, ибо она молит Господа и Пресвятую Богородицу об избавлении Кашина от врагов. После этого Герасим был исцелен, а город спасен от разорения.

…У гроба Анны Кашинской начались многочисленные чудеса и исцеления. Известия об этом дошли до царя Алексея Михайловича и патриарха Никона, и на Московском земском соборе 1649 года Анна Кашинская была причислена к лику святых. 12 июня 1650 года состоялось торжественное перенесение мощей из деревянной Успенской церкви в Воскресенский собор.

Однако вскоре святая благоверная Анна Кашинская неожиданно становится символом раскольников, которые усмотрели, что пальцы правой руки ее честных мощей якобы сложены в старообрядче-ское двуперстие. Тогда, чтобы ограничить распространение раскола, церковные власти пошли на беспрецедентные меры — через тридцать с лишним лет после прославления, в 1677 году, запрещается поклонение святым мощам Анны Кашинской и совершение молебнов как святой. Это необычайное событие, которое получило название «деканонизация», исключительное в истории Русской Православной Церкви.

Но, несмотря на деканонизацию, почитание княгини-инокини в Тверской епархии не прекратилось, люди молитвенно обращались к святой Анне Кашинской и получали помощь. Писались иконы святой; до определенного года велась запись исцелений. В 1908 году император Николай II дал согласие на повторную канонизацию. 11 апреля 1909 года Святейший Синод объявил днем памяти святой Анны Кашинской 12 июня (25 июня по новому стилю) — годовщину перенесения ее мощей. В Свято-Алексиевском монастыре Саратова в храме во имя святителя Алексия, митрополита Московского, есть образ святой Анны Кашинской с частицей ее мощей…

— В 2001 году,— рассказывает монахиня Ангелина,— протоиерей Николай Архангельский и несколько сестер нашей обители поехали в Кашин на день празднования памяти святой. В Кашине по благословению Правящего Архиерея Архиепископа Тверского и Кашинского Виктора нашему монастырю была передана в дар икона Анны Кашинской с частицей ее мощей, которая теперь находится в Свято-Алексиевском храме. Прихожане очень любят и чтят эту святую. Когда мы совершаем богослужение в храме в честь Смоленской иконы Божией Матери Одигитрии, после службы люди просят открыть Свято-Алексиевский храм, чтобы приложиться к иконе Анны Кашинской.

К этой святой люди обращаются с самыми различными просьбами. Ждут ее помощи и прихожане и сестры обители, ведь святая Анна Кашинская несла свой крест и в миру, и в монастыре, поэтому она считается как покровительницей семьи, так и помощницей тех, кто избрал монаше-ский путь.

О , преподобная и преблаженная мати Анно! Смиренно припадающе к раце честных мощей твоих, молимся со слезами прилежно: не забуди убогих твоих до конца, но поминай нас всегда во святых твоих и благоприятных молитвах к Богу. О преблаженная великая княгине Анно! Не забуди присещати чад твоих: аще бо телом и преставилася еси от нас, но и по смерти жива пребываеши, и не отступаеши от нас духом, сохраняюще нас от стрел вражиих, всякия прелести бесовския и козней диавольских. Молитвеннице наша усердная! Не престай молящися за ны ко Христу, Богу нашему: аще бо мощей твоих рака пред очима нашима выну видима есть, но святая душа твоя, со Ангельскими воинствы у Престола Вседержителя предстоящи, достойно веселится. К тебе убо припадаем, тебе молимся, тебе мили ся деем: молися, преблаженная Анно, Всемилостивому Богу нашему о спасении душ наших, еже испросити нам время на покаяние и невозбранно прейти от земли на Небо, мытарств горьких и вечныя муки избавитися и Небесному Царствию наследником быти со всеми преподобными, от века угодившими Господу нашему Иисусу Христу, Ему же слава, со Безначальным Его Отцем, и с Пресвятым, и Благим, и Животворящим Его Духом, ныне, и присно, и во веки веков.

Аминь .

Акафист Святой Анне Кашинской

Кондак 1

И збранной и предивней угоднице Христове, скорой помощнице и молитвеннице нашей, похвальная воспеваем ти, о нас пред Христом Богом предстательнице. Ты же яко имущая велие дерзновение ко Господу, молися, да избавит от бед и скорбей ны зовущыя: радуйся, святая благоверная княгине, преподобная мати Анно.

Икос 1

А нгелов творец честную отрасль благочестиваго корене благоверных российских князей избра тя во образ всем, сияющую верою, любовию, чистотою, да вси, зряще твое богоугодное житие, со благоговением и радостию глаголют ти сице: Радуйся, яко от младенчества благодати Божия исполнилася еси: Радуйся, яко в житии твоем добродетельми многими просветилася еси. Радуйся, правило веры и благочестия: Радуйся, образе кротости и смирения. Радуйся, светило любве и воздержания. Радуйся, даров Святаго Духа честное вместилище. Радуйся, скорбных утешение: Радуйся, княгинь и инокинь Российских похваление. Радуйся, живущих в мире тихое пристанище: Радуйся, благочестивых родителей утешение. Радуйся, градов Твери и Кашина и всея земли нашея украшение: Радуйся, ныне с лики ангельскими на небесех Владыце всех предстоящая. Радуйся, святая благоверная княгине, преподобная мати Анно.

Кондак 2

П ровидев Господь ангелоподобное житие твое, яко святое имя Его прославиши, и якоже заповеда святый апостол, бдительна, святолепна, целомудрена, здрава верою, любовию и терпением пребудеши, от юности твоея призва тя пети Ему: Аллилуиа.

Икос 2

Р азум небесный тебе даровася, богоизбранная отроковице, непрестанно помышляти о небесных и боголюбивем крове благоверных родителей твоих. Сего ради прими от нас похвалы сия: Радуйся, родителей благочестивых плод благословенный бывшая: Радуйся, добродетели и благочестие их унаследовавшая. Радуйся, благочестию и молитве от них наученная: Радуйся, чтению Божественных Писаний навыкшая. Радуйся, жития святых и поучения их возлюбившая: Радуйся, от святителей ростовских научение приимшая. Радуйся, с родители твоими благословению и наставлению иереев Господних присно внимавшая: Радуйся, аки крин благовонный во Отечестве твоем процветшая. Радуйся, от младых ногтей твоих страх Божий имевшая: Радуйся, от юности твоея горняя мудрствовавшая. Радуйся, сим путь спасения нам показавшая: Радуйся, непоколебимое на Господа Иисуса упование неизменно сохраньшая. Радуйся, святая благоверная княгине, преподобная мати Анно.

Кондак 3

С ила Вышняго от юности твоея воистину осеняще тя, и храняше, и возбуждаше на молитвы, пощение и милосердие, во еже благочестивым предком твоим подражати и Господеви воспевати: Аллилуиа.

Икос 3

И мущи благочестивыя родители, прилежала еси богоугодному житию, благодатию Божиею во всяцем деле блазе всегда подкрепляема сущи. Темже дивящеся таковому от юности твоея рачению, со умилением зовем ти: Радуйся, яко Господь Бог благоизволи от юности освятити тя: Радуйся, яко Богатый милостию обогати тя благодатию Своею. Радуйся, яко Господь исполни тя страха Божия, премудрости и разума: Радуйся, яко от младенчества Господеви прилепилася еси. Радуйся, яко со страхом Божиим и усердием храму Божию и службам церковным присно прилежала еси: Радуйся, яко и в доме неусыпно правило молитвенное исправляла еси. Радуйся, яко всякое дело твое с молитвою сопрягашеся: Радуйся, яко труд твой благодарением Богу скончавашеся. Радуйся, чистоты душевныя и телесныя хранительнице: Радуйся, неустанным благотворением и милостынями верным скорая помощнице. Радуйся, девам чистым премудрая устроительнице: Радуйся, чадом нашим добрая учительнице. Радуйся, святая благоверная княгине, преподобная мати Анно.

Кондак 4

Б уря бед и напастей утесняше тогда Отечество наше и веру православную, и вси бедствоваху от нашествия иноплеменник и междоусобныя брани. Ты же, юнице, сердцем чистая, во уединении сущи, изливала еси в молитве пред Господом душу твою, ангельскую песнь вопиюще: Аллилуиа.

Икос 4

С лышавши боголюбивая княгиня Ксения, мати святаго князя Тверскаго Михаила, о благочестии твоем, княгине Анно, рече послом своим: слышах, яко есть у ростовскаго князя дщи зело добродетельна, премудра же и прекрасна: сию убо, Божиим изволением, видети желаю в супружестве за сыном моим. И абие по благодати Божией исполнися желание сердца ея, да тобою Бог прославится и да вси воспевают тебе: Радуйся, невеста, промыслом Божиим предуказанная: Радуйся, голубице чистая и непорочная сердцем. Радуйся, мудрая евангельская дева, во свете веры и дел благих ходившая: Радйся, яко невозвратным путем по заповедем Владыки твоего шествовала еси: Радуйся, яко за преславныя добродетели твоя внити в чертог Царя Небеснаго сподобилася еси: Радуйся, всем женам российским похвало и утверждение. Радуйся, чистотою твоею всем родом твердое научение: Радуйся, яко согласие супругов, по молитвам к тебе, подавала еси. Радуйся, неисповедимыми судьбами Божиими от Него прославленная. Радуйся, новая чудеса и знамения много чтущим тя явившая. Радуйся, яко царя боговенчанного и отрасли дома его на поклонение мощем твоим подвигла еси: Радуйся, яко и сердца верных к почитанию воспрославлению твоему привлекла еси. Радуйся, святая благоверная княгине, преподобная мати Анно.

Кондак 5

Я ко светлая звезда, богомудрая невеста, присными твоими сопровождаема, с великою славою во град Тверь во храм Спаса нашего прибыла еси, князи же и народи, велелепно сретающе тя, радовахуся о тебе, вопиюще Богу: Аллилуиа.

Икос 5

В идевши тя вельможи, клирицы и мирстии людие богоспасаемого града Твери, на брак честный с возлюбленным князем их Михаилом притекшую, изыдоша в сретение твое и вопияху ти, глаголюще: Радуйся, от Ливана невесто, во образ единения Христа и Церкве сочетатися браком со князем нашим грядущая: Радуйся, чистая голубице, пришествием твоим мир с Богом и в человецех благоволение знаменующая. Радуйся, от Бога князю нашему с делех управления помощнице уготованная: Радуйся, за невинныя и люте страждущыя ходатаице, промыслом Божиим предуказанная. Радуйся, о нуждах и потребах наших пещися от Бога поставленная: Радуйся, сокровище матерняго попечения, от Господа нам данное. Радуйся, светило милосердия, над градом нашим восходящее: Радуйся, звезда утренняя, присно радость нам возвещающая. Радуйся, облаче всесветлый, дождь любве и помощи всем достойным твоего заступления искапати обещаяй: Радуйся, во образ женам христианским свыше пронареченная. Радуйся, вдовицам и сирым покрове, провидением посланный: Радуйся, юным девам и женам прибежище и укрепление. Радуйся, святая благоверная княгине, преподобная мати Анно.

Кондак 6

П роповедуют о богоугодном житии твоем, блажен¬ная мати, в супружестве и княжении, добродетели твоя: велие благочестие, смиренномудрие, милосердие, истин¬ная матерняя любы ко всем, поющым о тебе Богу: Аллилуиа.

Икос 6

В озсия богоугодное житие твое, яко красная заря, призывающая всех на богоугождение на делание свое со усердием, да вси последующе ти зовут: Радуйся, со князем, супругом твоим, во всяком благочестии и чистоте пожившая: Радуйся, и чада твоя во страсе Божии воспитавшая. Радуйся, Церкви Божией благодеявшая и благолепие храмов Божиих любившая: Радуйся, и по кончине твоей любовь многу ко храмам Божиим в душах граждан боголюбивых возжигавшая. Радуйся, яко от всякаго недуга прибегающыя с верою к тебе исцеляеши: Радуйся, яко от лютаго насилия диавольскаго молящыяся к тебе изымаеши. Радуйся, присно всякое попечение о блазе владомых имевшая: Радуйся, в скорбех и страданиях несчастным, сирым и бедным помощнице теплая. Радуйся, больных целительнице скорая и чудная: Радуйся, ищущим пути ко спасению наставнице благодатная. Радуйся, яко по преставлении твоем сподобилася еси от Бога дара чудотворений: Радуйся, полки иноплеменных молением твоим от града Кашина отгнавшая. Радуйся, святая благоверная княгине, преподобная мати Анно.

Кондак 7

Х отя Господь истинное благочестие твое явити и в терпении тя укрепити, скорби мнози попусти на тя, да просветишися, якоже злато в горниле, и да поеши Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Н оваго страстотерпца яви Господь супруга твоего, благоверного князя Михаила: емуже сострадающи, венцем от Бога венчалася еси, благоверная княгине, да прославляюще прославльшаго тя Господа, поем сице: Радуйся, праведная Анно, носящая дух сокрушен к сильному и Богу разумов: Радуйся, многия скорби и беды претерпевшая. Радуйся, молитвою вся побеждавшая: Радуйся, терпением и упованием супруга твоего утешавшая. Радуйся, от единаго Господа помощи ожидавшая: Радуйся, к Нему милостивому с горькими слезами припадавшая. Радуйся, от Господа якоже злато в горниле скорбей очищенная: Радуйся, якоже камень драгий чистотою сияющая. Радуйся, винограде, из точила приносяй вино благовонное: Радуйся, манно, питающая и услаждающая всех требующих. Радуйся, источниче разума, от Бога разумов вся напаяяй: Радуйся, росо, орошающая и оживляющая страну твою, от нашествия иноплеменных пострадавшую. Радуйся, сватая благоверная княгине, преподобная мати Анно.

Кондак 8

С транник в неверной стране явися благоверньй супруг твой, всеблаженная Анно, егда завистию и клеветою сродник своих к безбожному царю ордынскому приведен бысть. Ты же скорбь сердца твоего покрывающи, излиха вопияла еси Богу: Аллилуиа.

Икос 8

В есь еси желание мое, весь сладость, сладчайший Иисусе! Сице молящеся Михаил, князь христолюбивый, и тако глаголаше: аще Бог соизволит, хощу ити сам во Орду ко беззаконному царю, хощу сам дати ответ и душу мою положити за овцы стада Христова по слову Его. Ты же, супружнице князя благочестиваго, вдохновенная благодатию свыше, рекла еси ему: поистине блажен будеши во вся роды. Сего ради вси приглашаху ти сице: Радуйся, блаженная мати, в женстем естестве мужескую крепость имевшая: Радуйся, долготерпеливно упованием на Господа укреплявшаяся. Радуйся, глаголавшая князю: Господь будет твой помощник: Радуйся, рекшая ему: за Господа пострадав, поистине блажен будеши. Радуйся, яко и сама уготовлялася еси пострадати за Спаса Христа: Радуйся, спострадавшая супругу твоему в скорби мнозе. Радуйся, аще и не плотию, обаче сердцем за Христа страдавшая: Радуйся, токмо постом, молитвою и благодатию Божиею подкреплявшаяся. Радуйся, воплем крепким ко Господу взывавшая: Радуйся, глаголавшая: изми нас, Господи, от человек лукавых, и от мужей неправедных, ополчавших брани, избави нас. Радуйся, супруга твоею презрети славу и всю сладость мира сего тленного увещевшая: Радуйся, и нам крепкое упование подающая. Радуйся, святая благоверная княгине, преподобная мати Анно.

Кондак 9

В се сердце твое содрогнуся, богомудрая, егда вестник печальную весть принесе, яко благоверный супруг твой Михаил во мнозех страданиих смерть мученическую претерпе: и абие в скорби велией, преклоньши колена, ко Отцу Небесному возстенала еси: буди воля Твоя. Ангели же, возносяще душу блаженнаго на небо, пояху: Аллилуиа.

Икос 9

В етии многовещании не возмогут изрещи скорби твоея и крепость любве твоея, егда со чады твоими текла еси во сретение мощей блаженнаго князя, супруга твоего. Темже и мы, ублажающе болезни сердца твоего, глаголем сице: Радуйся, огненное искушение Господа ради претер¬певшая; Радуйся, приобщитися страстем Христовым удостоив¬шаяся. Радуйся, с верою и любовию понесшая крест твой и Христу последовавшая: Радуйся, прелести мира сего спасения ради презревшая. Радуйся, яко и во явление славы Его возрадуешися и восторжествуеши: Радуйся, в бедах и скорбных обстояниих помощнице нам скорая. Радуйся, яко и сама в житии твоем Христа ради многоскорбна была еси: Радуйся, душ смятенных умиротворительнице тихая. Радуйся, унывающым утешительнице дивная: Радуйся, недоумеющым советнице мудрая. Радуйся, призывающым тя молитвеннице теплая. Радуйся, с верою и упованием умирающым поручнице крепкая. Радуйся, святая благоверная княгине, преподобная мати Анно.

Кондак 10

С пасительнаго подвига ищущи, блаженная многоскорбная княгине Анно теплыми молитвами непрестанно Бога моляще, да не лишит ю достояния святых и наследия Небеснаго Своего Царствия, поющую Богу: Аллилуиа.

Икос 10

С тена нерушимая, пристанище и предстательство к тебе прибегающих была еси, блаженная, утешение же и веселие. Сего ради зовем ти: Радуйся, и во вдовстве бывшая правительнице мудрая, Ользе Святой подобная и милосердная: Радуйся, чада твоя во страсе Божием содержавшая. Радуйся, ходити в заповедях Господних и являти ко всем милость поучавшая: Радуйся, блаженная, нищыя питавшая и убогия призиравшая. Радуйся, странныя в дом твой вводити повелевавшая, пищу и одежду им подававшая: Радуйся, сирыя и вдовицы заступавшая и всем просящым помощи помогавшая. Радуйся, много душею за чада твоя поболевшая: Радуйся, супружнице добляя. Радуйся, иноческое строго житие во вдовстве проводившая: Радуйся, печальми земными угнетенным мир вечный раскрывающая. Радуйся, у Распятого на Кресте за ны, грешныя, мира и тишины непрестанно просившая: Радуйся, в нынешнем житии всем помощнице теплая. Радуйся, святая благоверная княгине, преподобная мати Анно.

Кондак 11

П ения и молитвы непрестанныя возносити Богу хотящи, блаженная, пришла еси во обитель девичу, и тамо с великим смирением молящися, повелела еси себе пострищи во ангельский чин, и тако, помощию Всевышняго Бога, в мало времени превзошла еси добродетельми вся бывшая тамо постницы, поющи Господеви: Аллилуиа.

Икос 11

С ветоподательный светильник была еси, богоблаженная: князи бо, княгини, чада твоя и вся благочестне живущыя во градех Твери и Кашине, обитель твою посещавшыя непрестанно поучала еси Бога боятися, Тому всегда угодна творити и жити в любви друг ко другу. Сего ради вси прославляху тя сице: Радуйся, мирския суеты отрешившаяся: Радуйся, Небеснаго Отечества возжелавшая. Радуйся, Христа всем сердцем возлюбившая: Радуйся, к подножию ног Его присно припадавшая Радуйся, великим ангельским образом украсившаяся. Радуйся, на иноческия подвиги и борения устремившаяся. Радуйся, иноческому послушанию всецело преда¬вавшаяся: Радуйся, всю себе в жертву непорочную принесшая. Радуйся, ум и сердце твое молитве посвятившая: Радуйся, яко Христос по успении твоем в чертог Свой тя всели. Радуйся, яко и мощи твоя нетленны сохрани, многими чудесы и исцеленьми к тебе приходящих обогати: Радуйся, наставнице инокиням и собеседнице ангелом. Радуйся, святая благоверная княгине, преподобная мати Анно.

Кондак 12

Б лагодать и велие дерзновение твое пред Богом ведуще, тебе, преподобная мати, молимся: молися о нас ко Господу, да избавит ны от всех бед и напастей и сохранит и утвердит ны во святей вере, во всяком благочестии и чистоте, да тихое и безмолвное житие поживем и поем благодеющему тобою Богу: Аллилуиа.

Икос 12

П оюще твое прославление, ублажаем тя, преподобная, яко многомощную о нас молитвенницу пред Господем, утешительницу и покровительницу, и возглашаем ти сице: Радуйся: подвигом добрым подвизавшаяся: Радуйся, течение скорбное постом, бдением и молитвою непрестанно совершавшая. Радуйся, носившая на земли венец терновый: Радуйся, унаследовавшая на небеси венец нетленный. Радуйся, супружнице стратотерпца Христова: Радуйся, с ним спострадавшая и венчавшаяся. Радуйся, молитвами твоими град Кашин от смертоносныя язвы избавившая: Радуйся, яко веру к тебе несумненную и надежду известную в любящих тя возгрела еси. Радуйся, от Господа всех благих нам подательнице: Радуйся, во всех скорбех и обстояниих утешительнице. Радуйся, от враг видимых и невидимых защитнице: Радуйся, о нас пред Господем в день праведнаго воздаяния предстательнице. Радуйся, святая благоверная княгине, преподобная мати Анно.

Кондак 13

О преподобная и преблаженная мати Анно! Молися присно Христу Богу нашему даровати и миру умирение, и всей Российстей земли великое утверждение, нам же грехов оставление и жития исправление, да тако Небеснаго Царствия наследницы будем, в радости поюще со ангелы Богу: Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа .

(Этот кондак читается трижды,

затем икос 1 и кондак 1).

Канон Святой Анне Кашинской

Тропарь, глас 3-й

Д несь восхваляем тя, преподобная мати, великая княгине инокине Анно: яко бо лоза плодовита посреде терния, процвела еси во граде Кашине твоими добродетельми, всех удивила еси чудным твоим житием, темже Христу Богу угодила еси, и ныне, радующися и веселящися, пребываеши с лики преподобных жен, наслаждающися райския красоты и веселия. Молим убо тя: моли о нас Человеколюбца, Христа Бога нашего, даровати нам мир и велию милость.

Ин Тропарь, глас 4-й

П росветившися Божественною благодатию, преподобная, и правостию умною душу твою привязавши в любовь Христову, тленныя, и красныя, и временныя нивочтоже вменила еси. Крестным знамением на мысленныя враги мужески вооружившися, постническими подвиги, постом и молитвами углие страстей угасила еси, достославная Анно, и по смерти источаеши благодать притекающим к мощем твоим. И ныне, в Небеснем Чертозе с мудрыми девами предстоящи Христу, моли о нас, почитающих святую память твою.

КАНОН, глас 3-й

Песнь 1

Ирмос: Воды древле манием Божественным во едино сонмище совокупивый и разделивый море израильтеским людем, Сей Бог наш препрославлен есть, Тому Единому поим, яко прославися.
Припев : С
Д аждь ми, Господи, разумение, да достойно воспою и прославлю благоугождшую Ти преподобную матерь, прежде бывшую великую княгиню Анну, и возопию Тебе, Христу моему, яко препрославлен еси.
С вятая благоверная княгине-инокине Анно, моли Бога о нас.
О тебе, блаженная мати Анно, хощу ныне язык подвигнути и Слово прострети: споспешествуй ми, недостойному, молитвами твоими, да достойно восхвалю тя и воспою Господеви моему, яко прославися.
Слава : Со младых ногтей твоих страх Божий имела еси в сердце твоем, блаженная, егоже до конца содержала еси, укрепляема Божественною благодатию, тем и душу твою спасла еси, выну поющи Христу, яко прославися.
И ныне : Тобою, Пречистая Владычице, от всех родов предъизбранная Дево, весь мир обновися, и весь род человеческий от лести диавольския свободися, и вопиет ко Христу, яко прославися.

Песнь 3

Ирмос: Неплодная душе и безчадная, стяжи плод благославный, веселящися, возопий: утвердихся Тобою, Боже, несть свят, несть праведен, паче Тебе, Господи.
С вятая благоверная княгине-инокине Анно, моли Бога о нас.
О ко душевное чисто и здраво имела еси от юности твоея, блаженная, имже всегда зрела еси к Горнему Селению, егоже и достигла еси, и ныне Христу воспеваеши: несть свят и несть праведен, паче Тебе, Господи.
С вятая благоверная княгине-инокине Анно, моли Бога о нас.
Из благочестиваго корене произрасла еси, блаженная, и, во вся дни жития твоего с супругом твоим чисто и непорочно пребывающи, вопияла еси ко Христу: несть свят и несть праведен, паче Тебе, Господи.
Слава : Ничтоже пред Богом вящше есть доброты душевныя. Ты же, преподобная мати, соблюла еси ю непреткновенно, вопиющи ко Христу: несть свят и несть праведен, паче Тебе, Господи.
И ныне : Отроковице Чистая, Мати Господа нашего, помози ми, недостойному рабу Твоему, воспети угодницу Сына Твоего и Бога моего, преподобную матерь Анну, и рещи ко Христу: несть свят и несть праведен, паче Тебе, Господи.

Г осподи, помилуй (трижды).
Седален, глас 3-й
В оспитана была еси, блаженная, от рождших тя в заповедех Господних, яко лоза в красноцветущих виноградех, тем тя ублажаем и святую память твою верно почитаем. Моли Христа Бога, да спасет души наша.
Слава, и ныне : Света Превечнаго, от Отца прежде век рожденное Слово Божие, родила еси нам, Пресвятая Владычице, Христа Бога нашего, Имже вселенная от тли смертныя свободися, тем Тя непрестанно с Ним поем и величаем.

Песнь 4

Ирмос: Покрыла есть Небеса добродетель Твоя, Христе, из Кивота бо прошед святыни, Твоея Нетленныя Матере, в храме славы Твоея явился еси, яко Младенец руконосимь, и исполнишася вся Твоего хваления.
С вятая благоверная княгине-инокине Анно, моли Бога о нас.
П реукрашена была еси, преподобная мати, добродетельми твоими, яко цветы благоуханными и яко камением драгоценным. Тем и угодила еси Нетленному Ц арю и Владыце всех, Емуже и воспела еси: Господи, исполнишася вся Твоего хваления.
С вятая благоверная княгине-инокине Анно, моли Бога о нас.
О , твердое основание веры, о, любы к Богу крепкая! В женстем бо естестве мужески победила еси невидимаго врага супостата и тако угодила еси Христу, вопиющи: Господи, исполнишася вся Твоего хваления.
Слава : Христов храм была еси, преподобная мати, твоею чистотою и целомудрием и прочими добродетельми, темже вместила еси в себе Святаго Духа, к Немуже и возопила еси: Господи, исполнишася вся Твоего хваления.
И ныне : Воистинну всех тварей вышши явилася еси, Владычице, и кто доволен по достоянию изрещи величие Твое? Пространнее бо небес явися чрево Твое, в немже носила еси всеми Невместимаго Бога, к Немуже и мы вопием: Господи, исполнишася вся Твоего хваления.

Песнь 5

Ирмос: Яко виде Исаия образно на Престоле превознесена Бога, от Ангел Славы дориносима, о, окаянный, - вопияше, - аз! провидех бо воплощаема Бога, Света Невечерня и миром владычествующа.
С вятая благоверная княгине-инокине Анно, моли Бога о нас.
А ще и во благоденствии пребывала еси, блаженная мати, и всяко изобилие близ себе имела еси, никакоже вдалася еси на покой и веселие пищное, но, зельным трудом и воздержанием тело твое удручающи, воспевала еси Жениха твоего, Христа, Света Невечерня и миром владычествующа.
С вятая благоверная княгине-инокине Анно, моли Бога о нас.
Л юбовию Христовою уязвившися, блаженная мати, великая княгине инокине Анно, яко доброплодная лоза в винограде, процвела еси во граде Кашине благими твоими деянии и победила еси бесовския полки, воспевающи Христа, Света Невечерня и миром владычествующа.
Слава: Истинным светом Христовым осияна была еси, мати святая, великая княгине инокине Анно, насыщающися велия благодати и воспевающи Его, С вета Невечерня и миром владычествующа.
И ныне : Ты убо, Чистая Мати Господня, чистотою и девством всех превзошла еси темже избрана была еси в Божие вместилище и родила еси нам Христа Бога нашего, Света Невечерня и миром владычествующа.

Песнь 6

Ирмос: Бездна последняя грехов обыде мя, и исчезает дух мой; но прострый, Владыко, высокую Твою мышцу, яко Петра, мя, Управителю, спаси.
С вятая благоверная княгине-инокине Анно, моли Бога о нас.
И з благочестиваго корене произрасла еси, преподобная мати, великая княгине инокине Анно, благочестием же и верою, яко цвет, процвела еси во твоем отечестве, во граде Кашине, и прешла еси к Горнему жительству, вопиющи ко Христу: яко Петра мя, Управителю, спаси.
С вятая благоверная княгине-инокине Анно, моли Бога о нас.
В оистинну достойна еси похвалы велия, преподобная мати, великая княгине Анно, яко в женстем естестве мужескую крепость имела еси, и победила еси супостата диавола, и воспевала еси ко Владыце Христу: яко Петра, мя, Управителю, спаси.
Слава : Ей, воистинну светел и тверд ум имела еси, преподобная, вся бо красная мира сего, яко уметы, вменила еси, блаженная, и ничтоже возможе поколебати непорочную твою душу, внегда воспевати ти Христу: яко Петра, мя, Управителю, спаси.
И ныне : Лестным убо змииным преступлением низпадохом, но с Сыном Твоим, Иисусом Христом, Богом нашим, совостахом, Мати Господня, Егоже родила еси нам, Свет, и Живот, и Воскресение.

Г осподи, помилуй (трижды). Слава, и ныне:
Кондак, глас 4-й
Я ко пресветлая звезда, явилася еси в Российстей земли, во граде Кашине, преподобная мати Анно, во всех благочестивых и верных женах, аки крин, процвела еси чистым и непорочным твоим житием, во инокинях же совершенными твоими труды и подвиги, и возшла еси к Вышнему граду, радующися и веселящися, яко добре совершивши твое течение, и ныне честныя твоя мощи, аки бисерие драгое, явишася, на исцеление всем, приходящим с верою. Т ем и вопием ти: радуйся, всекрасная душею, и моли Христа Бога о спасении душ наших.
Икос
П риидите, вси благовернии людие, воспоим и прославим преподобную великую княгиню инокиню Анну и тако к ней возопиим: радуйся, мати святая, великоименитая княгине инокине Анно, яко от юности твоея возлюбила еси Христа и по заповедем Его шествовала еси; радуйся, яко зельным твоим воздержанием тело твое удручила еси. Радуйся, яко сподобилася еси от Бога дара чудотворений; радуйся, яко озари Бог сердце твое, во еже восхотети облещися во иноческое одеяние и последовати Христу. Радуйся, нищим питательнице и сирым заступнице; радуйся, всем российским женам похвало и утверждение. Радуйся, всей Российстей стране твердое удобрение; радуйся, яко вместо земнаго царства Небесное обрела еси. Радуйся, яко по смерти твоей тело твое в недрех земли не подвержеся тлению; радуйся, яко предстоиши с лики святых и преподобных жен Невечернему Свету и молишися о спасении душ наших.

Песнь 7

Ирмос: Якоже древле благочестивыя три отроки оросил еси в пламени халдейстем, светлым Божества огнем и нас озари, благословен еси, взывающия, Боже отец наших.
С вятая благоверная княгине-инокине Анно, моли Бога о нас.
И стинно велие чудо явися во граде Кашине, яко честныя твоя мощи многа лета землею покровены быша, ныне же Божиею благодатию явишася верху земли на исцеление всем, приходящим с верою и вопиющим: благословен Бог отец наших.
С вятая благоверная княгине-инокине Анно, моли Бога о нас.
К ако возможем не дивитися Тебе, блаженная мати? Пребыла бо еси, аки свеща светящи, посреде российских жен чудным твоим житием, выну воспевающи: благословен Бог отец наших.
Слава : Утверждена была еси, мати преподобная, аки адамант крепкий, добродетельми твоими и, яко невеста, украшена была еси монисты златыми - делы твоими благими, воспевающи Христу благословен еси, Господи Боже отец наших.
И ныне : Юницу Тя нескверную, Деву и Богородицу, издалеча пророцы имены различными нарекоша: ин бо Тя гору мысленну нарече, другий же - Родительницу Божию, ов же - руно, ов же - священную дверь. Темже и мы вси достойно Тя поем и славословим во веки.

Песнь 8

Ирмос: Служити Живому Богу в Вавилоне отроцы претерпевше, о мусикийских органех нерадиша и, посреди пламене стояще, Боголепную песнь воспеваху, глаголюще: благословите, вся дела Господня, Господа.
С вятая благоверная княгине-инокине Анно, моли Бога о нас.
К ако изглаголю величие Божие на тебе, преподобная мати Анно, явльшееся? Яко по толицех летех обретошася мощи твоя нетленны, на удивление всем человеком, поющим: благословите, вся дела Господня, Господа.
С вятая благоверная княгине-инокине Анно, моли Бога о нас.
Ничтоже есть дражайше пред Богом добродетельныя души, еяже весь мир недостоин. Темже и ты, преподобная мати Анно, паче всего прилежала еси о сицевей безсмертней вещи, поющи: благословите, вся дела Господня, Господа.
Слава : Яко свещу светлу, уготовала еси кроткую душу твою, преподобная мати Анно, темже по смерти твоей многа исцеления недужным излияшася от честных мощей твоих. Сего ради мы вопием: благословите, вся дела Господня, Господа.
И ныне : Господа моего и Бога Рождшая, Мати Безневестная, дерзновение имущи к Нему, заступи и сохрани мя Твоим ходатайством, яко да воспою: благословите, вся дела Господня, Господа.

Песнь 9

Ирмос: Сладкою Пречистаго Твоего Рождества стрелою уязвлени, Чистая, Твоей достожеланней доброте дивящеся, песньми Ангельскими достойно Тя яко Матерь Божию величаем.
С вятая благоверная княгине-инокине Анно, моли Бога о нас.
И миже весть судьбами прославляет Господь святыя Своя, ихже имена написана суть на Небеси в книгах животных, Тойже и тя прослави Своим милосердием, преподобная мати Анно. Тем тя поем и величаем.
С вятая благоверная княгине-инокине Анно, моли Бога о нас.
Н ыне с лики Ангельскими на Небесех предстоиши Владыце всех, преподобная мати Анно, молящи о граде твоем и о чтящих верою святую память твою, недугующим же подающи исцеление от честных мощей твоих. Тем тя поем и величаем.
Слава : Юна еще возрастом бывши, преподобная мати Анно, тесным и прискорбным путем шествовала еси, всякия сладости, яко горести, отвращающися, ныне же достигла еси неизреченныя радости. Тем тя поем и величаем.
И ныне : Ааронов жезл прозябей, Владычице, прежде неплоден быв, послежде цвет и плод испусти; такожде и Ты, Пресвятая Дево, безмужно родила еси Христа Бога нашего. Тем Тя поем и величаем.

«Кашин Православный», с 2010 года от Р.Х.

Икона Анна Кашинская

Анна Кашинская. Икона. Молитвы.

Святая великая княгиня Анна Кашинская – дочь князя Димитрия Борисовича из Ростова, правнучка князя Василия Ростовского, которого мучительно замучили за его твердый отказ изменить православной святой вере. Замуж благоверная княгиня Анна Кашинская вышла за князя Михаила Ярославовича Тверского в 1294 году, которого в Орде замучили татары в 1318 году. После ужасной смерти мужа благоверная Анна Кашинская прияла постриг в Тверском Софийском монастыре с именем Евфросиния. Некоторое время спустя она переселилась в Кашинский Успенский монастырь и постриглась с именем Анна. Умерла она в схиме второго октября 1338 года и ее тело погребено в Успенском монастырском храме.

На долю благоверной Анны выпало много скорбей. Отец ее умер в год свадьбы. Через два года полностью сгорел ее терем со всем имуществом. Через небольшое время очень сильно захворал князь. В младенческом возрасте умер их первенец – дочь Феодора.

Дети Анны повторили подвиг, совершенный отцом. В 1325 году в Орде убили Дмитрия Михайловича (его звали Грозные Очи) за то, что отомстил виновнику смерти своего отца – князю Юрию Московскому, которого и убил. Князя Тверского Александра Михайловича с его сыном Феодором убили 29 октября 1339 года, отрубив им головы и разняли их тела по суставам.

Все тяжелые испытания, которые выпали на ее долю, она вынесла.

На несколько веков имя святой Анны было забыто, к ее могиле относились непочтительно. Чудеса начали происходить в 1611 году, когда литовские войска осаждали Кашин. К пономарю Герасиму явилась святая княгиня и сказала, что молит Спасителя, Пресвятую Богородицу, чтоб они избавили город от врагов. Ее невидимая защита помогла городу избавиться от иноплеменников, а так же не позволила разорить город.

Об этих чудесах узнал царь Алексей Михайлович и Святейший Патриарх Никон и в 1649 году на Соборе было решено открыть мощи святой княгини Анны для всеобщего почитания, причислить ее к лику святых Русской Церкви. Перенесение мощей святой было 12 июня 1650 года. Ни одна святая за всю историю, вплоть до наших дней, Русской Церковью не удостаивалась такого блистательного и пышного торжества.

Так же спустя двадцать семь лет, в 1677 году, случилось единственное необычное событие в истории Русской Православной Церкви – Патриарх Иоаким запрещает поклоняться мощам Анны Кашинской и уничтожает канонизацию святой. Даже церковная развенчанность не смогла убить веру православных в покровительницу, многие верующие ходили к гробу благоверной Анны с молитвами, с просьбами о принятии правильного решения, перед занятиями, перед вступлением в брак, об излечении болезней.

Спустя 230 лет почитание святой Анны восстановили (1908 год), через год в Грозном возникла в ее честь женская община, а в 1910 году в Петербурге освятили храм во имя святой Анны Кашинской.

Жившей в XIV веке Преподобной Анне Кашинской выпала тяжкая судьба. Потеряв мужа и сыновей, княгиня сохранила кротость и смирение, свойственное ей от природы. Святая решила посвятить жизнь служению Господу, уйдя в монахини под именем София. Только перед смертью в схиме она вновь стала Анной. Последний год жизни праведница провела в городе Кашине, который и стал местом ее почитания. В 1649 году сам царь присутствовал на открытии мощей, которые оказались нетленными. С тех пор началось почитание святой. Икона Анна Кашинская о чем молятся люди исполняла, чудотворно исцеляя обращавшихся к ней страдальцев. Преподобная также покровительствовала тем, кто потерял родственников.

Вопреки этому в 1677 году церковные разногласия привели к невероятному прецеденту: Святая Анна была деканонизирована вплоть до 1909 года, когда Блаженная была реабилитирована с разрешения царя Николая II, и вновь началось почитание ее мощей.

Анна Кашинская святая: о чем молиться

Трудная судьба праведной женщины и ее образа не повлияли на милосердие и смирение. Преподобная всегда и доносит просьбы страждущих до Господа.

  • Просите Святую Анну перед иконой об исцелении и облегчении болей. Она посылает душевную стойкость и крепкую веру.
  • Благоверная покровительствует семье и способствует благополучию в доме. Молите ее о счастливом браке, здоровых детях.
  • Перед принятием сложных решений рекомендуется обратиться к Святой Анне Кашинской за советом и указанием верного пути. Собираетесь ли вы стать солдатом, монахом или студентом, Блаженная подскажет правильные и угодные Богу решения.
  • Выходите замуж или женитесь, но у вас есть сомнения? Вознесите молитву Анне Кашинской. Она успокоит душу и откроет истину.
  • Если вы оказались в ситуации, из которой нет выхода, а единственным вариантом кажется самоубийство – обратитесь к Блаженной Анне. Смиренная Святая отгонит искушающих бесов, которые хотят заполучить еще одну душу для Сатаны.

Как правильно возносить мольбу Благоверной Анне Кашинской

Просить Блаженную о помощи необходимо перед ее изображением, освещенным зажженными свечами. к Святой Анне. Перед этим следует очистить разум от дурных мыслей и зависти. Откройте душу Господу и доверьте судьбу свою и близких людей божественной Воле. Икона Анна Кашинская о чем молятся несчастные не оставляет без внимания. Во время двухсотлетней деканонизации, когда образ княгини преследовался как старообрядческий, люди не переставали почитать Блаженную, получать исцеление и благословения.

В сонме русских святых благоверная княгиня Анна Кашинская занимает особое место. Каждому святому присуща в большей степени та или иная христианская добродетель. Княгиня Анна воплощает в себе добродетель терпения. Это душевное свойство в христианстве имеет настолько высокое значение, что без него невозможно обретение иных, более возвышенных, добродетелей – смирения и кротости. Оно отворяет дверь ко спасению, полагает основание духовному подвигу. Не случайно апостол и евангелист Лука выделяет его как средоточие христианских добродетелей: «Терпением вашим спасайте души ваши» (Лк.: 21, 19). В Евангелии на этот счет есть и прямое обетование самого Спасителя: «…претерпевший до конца спасен будет» (Мф.: 10, 22). Значение этих слов раскрывается благодаря связанному с ними пророчеству: «И от умножения беззаконий во многих оскудеет любовь» (Мф.: 24, 12) – то есть способность терпеть оказывается мерой любви в человеческом сердце, мерой зрелости христианского характера.

На долю святой праведной Анны выпало множество скорбей. Она была приуготовлена к монашеству – высшей ступени христианского духовного делания – всей своей предыдущей жизнью. Дочь Ростовского князя Димитрия Борисовича, правнучка святого благоверного князя Василия Ростовского, принявшего мученическую смерть за отказ изменить святой православной вере, она проходила земной путь в обстоятельствах, требовавших от христиан предельно строгого хождения в вере – до готовности в любой момент стать исповедником и мучеником за Христа: Русь в ту пору находилась под игом Орды.

С юности княгине пришлось постичь непрочность земного счастья и скоротечность мирских благ. Удары следовали один за другим. В 1294 году скончался ее отец. В 1296 году сгорел дотла великокняжеский терем со всем имуществом. Вскоре после этого сильно заболел ее супруг – молодой князь Михаил Тверской. Едва миновала опасность, как во младенчестве умерла Феодора – первенец великокняжеской четы. А в 1318 г. княгиню постигло новое горе: за отказ поклониться идолам в Орде был замучен ее муж – князь Михаил. Для православных людей самым прискорбным обстоятельством было то, что этот эпизод был спровоцирован соперничеством единоверного московского князя Юрия. В истории Церкви нередки случаи, когда подвиг одного из супругов, принявших мученический венец, освящает обоих, поскольку для другого бескровным мученичеством становится сама жизнь. Такова история святых мучеников Адриана и Наталии, сохранившей вдовство после исповеднического подвига мужа. Такова история и св. благоверной княгини Анны Кашинской.

Ожесточенный, воинствующий мир отнимал у нее ближних одного за другим: в 1325 г. старший сын ее, Димитрий-Грозные Очи, встретив в Орде князя Юрия Московского, виновника смерти отца, поразил его и был казнен ханом. В 1339 г. в Орде погибают ее второй сын Александр и внук Феодор: им отрубили головы и тела их разняли по суставам. Это была месть Орды за восстание Твери против татар во главе с двоюродным братом хана Узбека.

Вскоре после мученической кончины сына и внука Анна приняла монашество – сначала в Твери, а затем, по просьбе младшего сына Василия, перебралась в специально выстроенный для нее монастырь. Внутренняя монашеская жизнь – тайна; для людей, знавших ее в миру, и для многих поколений верующих открыто только, что княгиня посвятила себя сокровенному подвигу. Ее уделом стала молитва за безвременно усопших близких и за умиротворение Русской земли. Здесь она и преставилась в 1368 г., удостоившись перед кончиной принять великий ангельский образ – схиму. Тело ее было погребено в Успенском храме монастыря.

Имя благоверной княгини Анны с течением времени было забыто до того, что к гробнице ее относились непочтительно. И только в 1611 году, вследствие явления ее благочестивому клирику, в жителях города Кашина пробудилось особое благоговение к своей небесной покровительнице, невидимо защищавшей их от врагов и спасавшей их город от разорения. Слух о чудесах от мощей благоверной княгини Анны дошел до благочестивого царя Алексея Михайловича и Святейшего Патриарха Никона, и на Московском Соборе постановлено было открыть ее мощи. 21 июня 1649 года состоялось обретение мощей новой святой Русской Православной Церкви. Перенесение их из деревянного Успенского собора в каменный Воскресенский произошло позднее, 12 июня 1650 года. За всю историю Русской Церкви до наших дней ни одна святая не удостоилась столь блистательного и пышного торжества.

Однако вскоре святая княгиня Анна неожиданно становится символом раскольников, пострадав уже после кончины от неразумных ревнителей; и тогда Патриарх Иоаким отменил канонизацию. Это необычайное событие, драматичное и единственное в истории Русской Православной Церкви, произошло в 1677 году.

Хотя церковная развенчанность святой благоверной княгини Анны длилась 230 лет, народ сохранил веру в ее предстательство пред Господом. В бедах и искушениях, перед началом серьезных дел и перед вступлением в брак, перед принятием монашеского пострига верующие шли молиться ко гробу благоверной Анны.

В 1908 г. почитание благоверной княгини Анны было восстановлено, и в 1910 г. в Петербурге был освящен первый храм во имя этой святой. К дню перенесения честных мощей святой благоверной княгини Анны – 12 июня – было приурочено и восстановление ее церковного почитания.

В годы войны и революции образ княгини стал русским людям даже ближе. Претерпевший на земле и удостоенный награды от Бога имеет дерзновение быть молитвенным предстателем за тысячи страждущих душ. И сегодня святая благоверная княгиня Анна Кашинская остается верной спутницей и заступницей вдов и сирот, подавая утешение всякому скорбящему христианскому сердцу.